Strona główna » ZWROTY

ZWROTY

Zgodnie z obowiązującymi przepisami do zwrotu, są upoważnione tylko dwa rodzaje konsumentów. Są to wszystkie osoby fizyczne jak i firmy jednoosobowe, który zawarły z sprzedawcą umowę na odległość bądź poza lokalem. Czas jaki jest wymagany by skutecznie odstąpić od umowy sprzedaży, to 14 dni kalendarzowych od dnia odebrania towaru.

 

Co należy zrobić by skutecznie odstąpić od umowy sprzedaży?

  1. Wysłać pismo, najlepiej listem poleconym do Sprzedawcy, w którym napiszemy, że chcemy skorzystać z przysługującego nam prawa do odstąpienia od umowy. Ważne, aby pismo było wysłane najpóźniej 14 dnia, licząc od dnia odebrania paczki.
     
  2. W ciągu kolejnych 14 dni kalendarzowych należy odesłać lub dostarczyć towar do Sprzedawcy wraz z wypełnionym WYMAGANYM formularzem zwrotu możliwym do pobrania poniżej.
     
  3. W ciągu tych samych 14 dni Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności za towar.
 
Istnieje też możliwość odesłania towaru wraz z formularzem zwrotu jednocześnie, bez pisania listu o chęci skorzystania z przysługującego prawa odstąpienia od umowy. Sprzedawca potraktuje taki zabieg jako właśnie chęć do skorzystania z przysługującego prawa odstąpienia od umowy na odległość. Ważne by nie przekroczyć wyznaczonego czasu na zwrot zawarty w umowie jak i przepisach prawa Polskiego.

 

Koszty zwrotu towaru do sklepu?

  • Klient dokonuje zwrotu towaru na własny koszt, czyli płaci za odesłanie towaru do Sprzedawcy. Forma wyboru dostawcy jest dowolna. Klient powinien również zadbać o odpowiednie opakowanie tak, aby wysyłany towar nie uległ uszkodzeniu podczas transportu.
     
  • Sprzedawca powinien zwrócić Klientowi wartość towaru oraz koszty wysyłki, jakie Klient poniósł, płacąc za zamówienie. Oznacza to, że jeżeli zamawiając towar Klient zapłacił 100 zł za towar oraz 20 zł za przesyłkę, wówczas Sprzedawca powinien zwrócić mu 120 zł.

 

Formularz zwrotu towaru.

W tym miejscu mogą Państwo pobrać formularz zwrotu towaru w formacie PDF lub doc. Pobranie formularza jest bezpłatne.

alt

alt

 


Kiedy przysługuje nam zwrot towaru?

Jest kilka wyjątków, ze względu na charakter zamawianego towaru, gdzie uprawnienie do odstąpienia od umowy nie będzie nam, jako Konsumentom przysługiwać.
Całość praw jest opisana w naszym regulaminie tutaj -> REGULAMIN 

Cały dział "Zwrot towaru przez konsumenta" oraz w dziale - Postanowienia końcowe - paragraf XI i XVII.

 

Oświadczenie o zagubieniu paragonu

Gdyby nastąpiła taka sytuacja, że paragon wydany do zakupionego towaru zaginął, należy wtedy również dołączyć do przesyłki poniższy dokument zaświadczający zagubienie paragonu.
alt

alt



Kiedy nie przysługuje nam zwrot towaru?

a) Indywidualne cechy towaru:

Jeżeli zamówisz towar, który zostanie wykonany na Twoje zamówienie tj. został dostosowany do Twoich indywidualnych potrzeb wówczas nie można odstąpić od takiej umowy. Przykładem takiego towaru jest:
  • wydruk przesłanego zdjęcia na towarze,
  • naszycie inicjałów lub innego określonego napisu,
  • wybór koloru, którego standardowo nie ma w ofercie produktu,
  • wykonanie towaru na wymiar, np. dostarczenie materiału, który sprzedawany jest na metry np. 2 metrowa listwa docięta do długości określonej w zamówieniu np. 1,8 m.
 

b) Z uwagi na charakterystykę produktu:

Do tej kategorii towarów zaliczają się np. narzędzia po otwarciu szczelnego opakowania. Są to takie towary, gdzie po otwarciu opakowania Sprzedawca nie może ich dalej odsprzedać ze względów na naruszenie opakowania. Jak i towar musi być w pełni swej wartości - nie być uszkodzonym lub użytym choćby jeden raz.
 

c) Gdy kupujemy lokalnie prosto od właściciela sklepu - chyba że właściciel uzna inaczej - decyzja indywidualna.


d) Gdy firma jest zarejestrowana jako spółkę z.o.o, jak i spółkę cywilną / osobową


Przejdź do strony głównej
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu
Sklep internetowy shopGold